طراحی نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور
این نظام بین «کارایی» و «اثربخشی» تمایز قایل میشود و در «کارایی» استفاده مفید از منابع مورد نظر است، در حالی که «اثربخشی» با عملکرد مرتبط است.
امیر میمنت آبادی (معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور) با بیان این مطلب که بودجهریزی بر مبنای عملکرد، عوامل «صرفهجویی» و «اثربخشی» را به ابعاد سنتی بودجهریزی اضافه میکند، گفت: این نظام بین «کارایی» و «اثربخشی» تمایز قایل میشود و در «کارایی» استفاده مفید از منابع مورد نظر است، در حالی که «اثربخشی» با عملکرد مرتبط است.
امیر میمنت آبادی (معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور) با بیان این مطلب که بودجهریزی بر مبنای عملکرد، عوامل «صرفهجویی» و «اثربخشی» را به ابعاد سنتی بودجهریزی اضافه میکند، گفت: این نظام بین «کارایی» و «اثربخشی» تمایز قایل میشود و در «کارایی» استفاده مفید از منابع مورد نظر است، در حالی که «اثربخشی» با عملکرد مرتبط است.
به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، امیر میمنت آبادی افزود: در بودجهریزی بر مبنای عملکرد، طبقهبندی عملیات به نحوی است که هدفها شفافتر بیان میشوند، ارزیابی بودجه آسانتر بوده و در این روش، هزینهیابی آن ارتباط بین داده و ستانده مورد توجه قرار میگیرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان اظهار داشت: مهمترین هدف نظام بودجهریزی بر مبنای عملکرد، اصلاح نظام مدیریت بخش عمومی و افزایش اثربخشی مخارج این بخش است.
میمنت آبادی با اشاره به این نکته که با نگاه راهبردی ریاست سازمان به پروژه ها، استمرار آن را موجب شده و به صورت تخصصی، پشتیبانی می شود، گفت: موضوع بودجهریزی بر مبنای عملکرد در این سازمان، نخست بهصورت پژوهش و با بهره گیری از دانشگاه تربیت مدرس آغاز شد که دکتر بیات (عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس) به عنوان مسئول اجرایی این طرح، کمک شایانی به این سازمان داشته است.